Luahan Hati Seorang Gadis Berhijab (Y)

. Assalamualaikum .
Kalau jawab sayang , tak jawab dosa :)



Hai uolls , harinih i nak chitchat dengan uolls semua , lama dah i tak update blog . hahahah . Eh , asal I , u nih . ? saja nak gedik sikit . hakhakhak . Uolls semua dah lunch ka ? Kalau belum tuh pergi lah lunch ya , lunch sambil read my blog ni ha . Hahahaha .

Okay , tajuk aku harinih Luahan Hati Seorang Gadis Berhijab , uolss apa yang aku tulis nih semua pasal diri aku okay , bukan pasal orang lain . Sebab aku jenis bukan kaki jaja cerita orang , bukan jugak kaki mengata orang sana sini . Aku creat blog aku nih , aku nak share sikit rasa happy , sedih , kecewa . . . semua rasa arh dekat uolls semua . Dan yang paling penting cerita ini tak ada kaitan dengan yang hidup ataupun mati . Aku nih bukanlah jenis macam tuh , aku more kepada buat hal sendiri . So , if lah kan ... Kalau apa yang aku creat dekat sini buat uolls terasa , tuh semua maybe kebetulan , sebab nih semua about my own life . Full Stop .!

Luahan Hati Seorang Gadis Berhijab:-

" Aku yakin , aku percaya aku kuat hadapi semua nih . Sebab aku tahu Allah takkan timpakan sesuatu ujian dekat atas hamba Dia , kalau Dia tahu hamba Dia tak mampu . Dan aku masih ingat lagi satu ayat nih ' jangan mimpi nak masuk syurga , kalau tidak diuji oleh Allah ' Weyh , aku tengah mencuba untuk lupakan kau dari hidup aku . Im trying so hard weyh , Aku tak kata aku menyesal kenal kau , malah aku bersyukur . alhamdulillah lah . Sebab aku fikir aku tak mampu lagi nak Fallen In Love dengan orang . Lagi lagi lelaki melayu  . Yelah , bertahun tahun aku tak pernah buka pintu hati aku untuk terima seorang lelaki dalam life aku . Maksud aku someone special . Ye , aku ada crush , tapi dia chinese . so aku tak letakkan harapan tinggi aku dekat dia . Sebab takut frust menonggeng nanti . Sebab aku nih jenis , yang tak mudah makan dengan kata-kata manis orang nih . Bak kata orang hati kental . hahahah . Walaupun relationship kita tak lama , tapi aku tetap bersyukur . 

Aku jugak cuba untuk percaya setiap kata kata kau yang pernah kau cakap dekat aku dulu , tapi maaf weyh , aku still tak boleh . Sebab kisah silam aku iaitu percaya setiap apa yang orang kata , buat aku trauma sampai sekarang . Aku tak pasti sampai bila aku nak jadi macam  nih . Dekat sini aku nak confess , Honestly deep down in my heart aku tak pernah ungkap kata sayang aku pada mana mana lelaki , even lelaki tuh close sangat dengan aku .  Sebelum nih ada ja , lelaki yang nak sweet talk dengan aku , tapi satu pun aku takpernah balas sampaikan mereka cakap aku nih kalau bercakap tak pernah lembut , cara aku cakap tak ubah macam lelaki . Aku saja ja buat macam tuh , sebab biarlah kelembutan aku bila bercakap tuh hanya dekat orang yang aku rasa special ja dalam life aku . takperlu lah aku nak show off dekat orang . Yess , dan orang tuh KAU . !


Yes , aku minta putus sebab , aku tahu weyh . Hati kau masih lagi dekat dia . Go ahead dekat dia weyh . Aku tak nak jadi penghalang antara kau dan dia . Jangan paksa diri kau untuk sayang orang lain sedangkan hati kau masih dekat dia . Sebab soon you will get hurt so much . Aku redha weyh dengan apa yang dah jadi . Aku terima . Thanks sebab aku berjaya tackle hati aku , sebab aku pernah cakap dekat kawan aku dulu , lelaki mana yang dapat takcle hati aku dialah orang yang hebat , Hahahaha , aku gelak macam syaitan time tuh , hihihi . "

-Tamat-

okayy , dah dah . . uolls baca cerita ini khusyuk sangat ,. dah habis dah story nya pun . hahahaha . I see uolss semua next post ya :) bye bye , have a nice day . Bagi yang nak pergi melancong tuh take care , drive carefully and have a nice trip ya .  

No comments:

Post a Comment

assalamualaikum ..
sila tinggalkan komen anda disini
1 pun jadi lha ..